Saturday, May 16, 2009

Europees flyeren


Flyeren voor de Europese verkiezingen in de buurt van een toeristische attractie als de Utrechtse Domtoren is een leuke Europese ervaring. Vanmiddag heb ik Fransen de weg gewezen naar Danny Cohn-Bendit en Vlamingen naar Bart Staes. Ik heb ook een Engelsman, een Italiaan en een groep Polen een stem op onze partners bij de Europese Groenen aanbevolen. Met een Zweed heb ik gesproken over het verschil tussen Nederlandse en Zweedse Groenen. En ik kon ze allemaal vragen om de petitie voor de Green Deal te ondertekenen.
Terwijl we bij andere verkiezingen weinig te zeggen hebben op het "I am not from here", is dit een mooie gelegenheid om iets van de groene Europese samenwerking te laten zien. Alleen de twee Japanse meisjes en de jongen uit Algerije had ik helaas niets te bieden.

No comments: